منتدى طلاب كلية التجارة بدمنهور
أهلا ومرحبا بكم معنا في منتدى طلاب كلية التجارة بدمنهور
إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط على زر التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا كنت عضو في المنتدى فتكرم بالضغط على زر الدخول وتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.
أهلا ومرحبا بكم معنا في منتدى طلاب كلية التجارة بدمنهور
إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط على زر التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا كنت عضو في المنتدى فتكرم بالضغط على زر الدخول وتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مرحباً بك يا زائر - ونرحب بالعضو الجديد Yasmina

الرئيسيةالبوابةالأحداثالمنشوراتأحدث الصورالتسجيلدخول
تاريخ/ساعة اليوم : الخميس 28 مارس 2024, 8:44 pm

ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
eng:mohamed mahmoud
مشرف سابق
مشرف سابق

ذكر
المزاج : أحيانا .. يكون اكرام الحب ..دفنه
الجامعة : جامعات خاصة
الكلية : كلية الهندسة
الفرقة : الرابعة
الشعبة : كهرباء حاسبات و اتصالات
المحافظة : الاسماعيلية
المدينة : الاسماعيلية
ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل  800341355

ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل  Empty
مُساهمةموضوع: ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل    ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل  Emptyالخميس 04 أغسطس 2011, 6:10 pm

* انا مش آسف يا ريس ...... علشان عيشتنا في جوع ومرض وحرمان 30 سنة وكنت عايز المحروس إبنك يكمل علينا 30 سنة تانيين .
* أنا مش آسف يا ريس .... علشان سبت شبابنا يموتوا في قوارب الموت على شواطئ إيطاليا .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان سبت البطالة تحاصرنا وتخنقنا وتطلع ميتين أهالينا .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان سبت كلاب أمن الدولة تنهش في لحمنا وترهبنا وتنتهك أعراضنا .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان أقسام الشرطة في عهدك بقت أوكار للتعذيب وإهانة المواطنين .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان سبت شعبك يسكن في المقابر مع الأموات وإنت نايم في قصرك.
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان ما شفناش ناس بتاكل من صناديق الزبالة إلا في عهدك .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان ما عرفناش ظاهرة إسمها أطفال الشوارع والعشوائيات إلا في عهدك .
*أنا مش آسف يا ريس ...... علشان ما شفناش ناس بتموت في طوابير العيش والغاز إلا في عهدك .
*أنا مش آسف يا ريس ...... علشان خليت مهية المواطن ما تكفيهوش لحد خامس يوم في الشهر .
*أنا مش آسف يا ريس ...... علشان سبت التجار يحتكروا أقواتنا ويلعبوا بينا ويرفعوا الأسعار زي ما هم عايزين .
*أنا مش آسف يا ريس ...... علشان سبت مرض الكبد الوبائي ينهش في أكباد الشعب المصري .
*أنا مش آسف يا ريس ...... علشان أكلتنا قمح مسرطن ، ولحوم فاسدة ، ومواد منتهية الصلاحية ، وشربتنا مية المجاري لحد ما انتشر فينا السرطان والفشل الكلوي وكل أمراض الدنيا المستعصية .
*أنا مش آسف يا ريس ...... علشان سبت المزارعين إللي ما عندهمش ضمير يأكلونا خضروات مسقية بمية المجاري .

* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان سبت الحرامية ينهبو ثروات البلد وثروات الشعب ويهربوها برة البلد وأنت معاهم
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان التعليم في عهدك بقا زبالة .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان الرعاية الصحية في عهدك بقت زبالة .
* أنا مش آسف يا ريس ......... علشان الزبالة وطفح المجاري في عهدك بقا الصفة المميزة للشارع المصري .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان كل حاجة في عهدك بقت ملوثة .. الهوا ، والمية ، والنيل ، والشوارع ، والسياسة ، والفن ، وحتى ضماير الناس بقت ملوثة .
*أنا مش آسف يا ريس ...... علشان حرمتنا من الحرية ، وزورت الانتخابات ، وسلمت البلد للبلطجية يتحكموا فيها .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان سبت حرامية السلطة يبيعوا ممتلكات مصر وأراضي مصر بأبخس الأثمان للتجار وللمستثمرين
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان في عهدك بقى الشعب يموت بالميات والآلاف في العبارات ، وفي حوادث القطارات ، وتحت أنقاض العمارات وصخور الجبال .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان خليت شوية عيال يحتكروا الحياة كلها في مصر ويقسموها بينهم وكأنها عزبة ورثوها من أهاليهم .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان في عهدك بقت مصر من أكتر دول العالم نسبة أمية وناس عايشة تحت خط الفقر .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان الفساد في عهدك بقى للركب ...
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان بعت الغاز للصهاينة بأبخس الأثمان .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان سمحت بالسطو على أموال المعاشات والتلاعب بيها .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان سمحت بالسطو على أموال مكتبة الإسكندرية .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان عيشتنا 30 سنة تحت حكم قانون الطوارئ وكأننا أعداء ليك مش شعبك اللي المفروض تحميه وتسهر على راحته .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان سبت كلاب أمن الدولة يزرعوا بذور الفتنة الطائفية بين أفراد الشعب المصري المسالم علشان يقدروا يسيطروا عليه .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان حرمت مصر من واحد من أهم مصادر الدخل ليها وتشغيل العمالة وهو زراعة القطن ، إللي كان قبل عهدك أفضل قطن في العالم .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان خليت شعبك يشرب المية من الجراكن ، ويستنى فناطيس المية يا جت يا مجتش ، والنيل ماشي قدام عينيه وهو عطشان ، وزرعه عطشان ، وكلاب السلطة عمالين يسقوا ملاعب الجولف بتاعتهم من مية الشعب المصري الغلبان .
أنا مش آسف يا ريس ...... علشان ، مصر ، بلد النيل ، ما عرفتش حاجة إسمها (الفقر المائي) إلا في عهدك .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان ، مصر ، بلد النيل ، والسد العالي ، والتربة الخصبة ، بقت تستورد في عهدك القمح وكل المحاصيل الزراعية الأساسية بالمليارات ، والفلاح المصري الغلبان مش لاقي ياكل .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان أغرقت الفلاحين المصريين في الديون وفوائد الديون وأدخلتهم السجون .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان سبت حرامية الأراضي يجرفوا الأرض الزراعية اللي حيلتنا ويحولوها لعمارات ومنتجعات .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان اتغاضيت عن تدمير الثروة السمكية ، وأجبرت الصيادين إنهم يسافروا لحدود الصومال ويعرضوا نفسهم لخطر القراصنة .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان في عهدك ضاع البحث العلمي ، وهاجر العلماء للخارج ، وخرجت الجامعات المصرية من التصنيف الدولي لأفضل الجامعات .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان ضيعت أموال الشعب المصري في مشاريع فاشلة في توشكى وترعة السلام ، وغيره .. وغيره ..
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان التحرش الجنسي ، والبلطجة ، وفساد الذمم والأخلاق كان سمة أصيلة من سمات عهدك .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان محصلش في تاريخ مصر إن القضاة انضربوا واتهانوا على يد قوات الأمن إلا في عهدك .
* أنا مش آسف يا ريس ...... علشان كرامة المواطن المصري برة بلده ما تهانتش واتمسح بيها الأرض إلا في عهدك .
*أنا مش آسف يا ريس ...... علشان حاصرت أهلنا في غزة ووطيت راسنا قدام أشقائنا العرب .
*أنا مش آسف يا ريس ...... علشان مكانة مصر في عهدك على المستوى العربي والإفريقي والدولي بقت في الحضيض .
*أنا مش آسف يا ريس ...... علشان إنت كان لازم تمشي من زمان ، وتتخلع من زمان ، وتتحاكم من زمان .
نصيحة للرئيس القادم : اتقى الله فى شعب مصر
the best girl
عضو نشيط
عضو نشيط
the best girl

انثى
الجامعة : جامعة دمنهور
الكلية : كلية التجارة
الفرقة : الثانية
الشعبة : لسه بادرى
المحافظة : البحيرة
المدينة : دمنهور

مُساهمةموضوع: رد: ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل    ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل  Emptyالجمعة 05 أغسطس 2011, 4:43 pm

هي مش غلطه الريس

هي غلطه الشعب اللي فاضل ساكت 30سنه وكان عندو استعداد يفضل ساكت كمان 30 سنه زيهم

لكن ده من رحمه ربنا علينا

اتمني بقي من شعبنا انه يفضل محافظ علي حقه وميضيعوش تاني

وانه يحافظ ع بلده كويس وما يضيعش قيمتها بين كل الدول

وزي ما حضرتك قولت نصيحة للرئيس القادم : اتقى الله فى شعب مصر

تقبل مروري

جزاك الله خيرا
YouniS HamdY
نائب المدير
نائب المدير
YouniS HamdY

ذكر
العمل/الترفيه : بدور والله
المزاج : زفت زفت زفت
الجامعة : جامعة دمنهور
الكلية : كلية التجارة
الشعبة : محاسبه وافتخر
المحافظة : البحيرة
المدينة : شيراخيت

مُساهمةموضوع: رد: ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل    ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل  Emptyالجمعة 05 أغسطس 2011, 4:54 pm

شكرا بابشهمندس للموضوع
https://damcommerce.yoo7.com
مشرف سابق
مشرف سابق

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل    ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل  Emptyالجمعة 05 أغسطس 2011, 5:42 pm

شكرا للمرور الرائع من الجميع
مشرف سابق
مشرف سابق

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل    ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل  Emptyالأحد 07 أغسطس 2011, 11:40 am

انا مش اسف ياريس

.

هتقولي سني كبر هقولك : اختيارك

هتقولي مرضي هقولك : انتظارك

هتقولي ولادي هقولك : تربيتك

هتقولي حكومتي هقولك : تشكيلك

هتقولي شيطاني هقولك : عقلك

هتقولي انجازاتي هقولك : ظلم وفساد وسرقه

وتعذيب في السجون وفشل كلوي وقمح مسرطن

هتقولي أمان هقولك : نموت شهداء ولا نموت خونه

هتقولي انا بابا هقولك : الأب ميموتش ولاده في الميدان

ارحموا شعب بقاله 30 سنه بيتذل